29 April 2010

Aku Dia & Cinta : breastFEED

Sejak dua tiga hari nih aku bz dok pulun study pasal breastfeed.
fav web aku
susuibu.com dan
forum cari.com
mybreastpumpshop.com
kenapa aku rasa breastfeed macam complicated je?
tak tau nak beli breastpump yang cemana...
kalau tak beli breastpump yang mahal2 takat guna yang anakku atau pureen, sakit sangat ke tetet?
perlu ke breastpump kalau aku nak start keja 4 bulan lepas bersalin?
aku tak paham2 tentang storage susu yang dah dipamkan!!
macam mana nak tau kalau puting tetet aku ialah buta?
cemana nak suakan puting tetet kat baby...
(usahkan nak sua tetet, nak pegang bb pun aku tak reti..takut tulang dia retak plak. akukan ganas!)
perlukan standby susu formula incase susu sendiri tak berapa nak keluar..
banyak soklan kan?
tak abih study lagi ni...

1 ulasan:

lynanigina berkata...

salam..bgs la kalo ade cite2 nak bf anak sendiri..mcm saye yg xde isi pon lg,bercita2 nak fully bf n cding anak saye..insyaallah..mcm akk saye ckp kalo nipple kt bute(inverted nipple)stil leh bf lg..tp ade cara dia..sbb susu kuar kat sekeliling aerola...nak tau lbh lanjut kena tye yg pakar..semoga semuanye selamat

CN2S SHOPPE