14 Jun 2010

Aku Dia & Cinta : Makan2 mengidam...

Sepanjang bercuti kat kampung..almost sumer makanan yang masuk dalam kategori mengidam aku, alhamdulillah aku dapat makan dgn jayanya.

pisang tanduk goreng <- yang ni since aku balik sampai la ni hari2 aku pulun makan pisang goreng. bapak aku yang baik ati sentiasa memastikan ada stok pisang tanduk kat rumah! phew...heaven!!

gambar dari kamusdapurku.blogspot.com/2008/0...duk.html


paru goreng <- baru 2 hari lepas dapat makan dgn bestnya. lama dah nak makan ni. of course kat penang ada jual paru goreng tapi OF COURSE tak sama dgn kakak aku masak...!

gambar dari resipidiana.blogspot.com/2008/04...k-d.html


puyuh goreng <- less than a week ada kat kampung, aku dah berjaya pulun puyuh goreng dgn bestnya juga! walaupun tak dapat makan yang sama macam yang aku penah makan kat Kota Tinggi...tapi oklah...rasanya amat not bad sbb dapat makan yang panas2 dan garing2...yummy!!

gambar dari 1ldk.wordpress.com/2009/09/07/kf...s-puyuh/



durian <- ari tu bahagia tul dapat pow bapak RM20 sbb nak beli durian, tapi dah memang bukan rezeki, sampai je kedai durian tu, kedai tu dah tutup daaa. 2-3 hari lepas tu, bapak ajak pi Tangkak...sbb bapak kata kawan dia cakap kat Tangkak banyak durian. Sepanjang jalan otw ke Tangkak tak jumpa pun...tapi OTW balik dari Tangkak...jumpa satu stall durian...makan bapak belikan 4 biji. Balik rumah terus ngap 6 ulas...pastu rasa baby macam mengeliat semacam. Aik...hang jugak yang nak makan, tapi apsal mengeliat pulak nak oiiii!

gambar dari apanyangku.wordpress.com/2009/07...ste-bud/









Tiada ulasan:

CN2S SHOPPE