20 September 2010

Aku Dia & Cinta : Eusoff Zaheen - kembung sepanjang malam


Sabtu, 18 September 2010
Dr. Loh cakap kalau aku still nak bagi anmum kat anak aku..
kena start bagi sekarang dgn cara beri sukatan susu half-half
1 scoop anmum..1 scoop novalac
since Zaheen minum 3 oz sekarang
aku sukat 2 scoop anmum + 1 scoop novalac.
Hasilnya..
My si kecik Eusoff kembung sepanjang malam.
menangis sampai ilang suara...
kejap kembung..kejap ok...kembung lagi...
aiseyyy....

towards nak masuk ke subuh..
aku bagi 1ml colic..
baru ok...

pastu bg dia tidur...
since aku pun dah kurang larat nak pangku dia
(mau tak nya dari tengah malam bawak ke subuh dia punya kembung..tangan pun naik kebas la weeiiii!!)

aku pun tidurkan dia macam ni...
nampak comel tapi aku kena monitor gak takut dia tersembam..
futnot : umur baby baper bulan baru boleh tidurkan dia gaya macam ni? bukan apa aku tengok dia tidur macam ni, lena betul berbanding tidur mengiring. Lagi pun Zaheen kan King of Kembung..sesuai tul aku rasa tidur macam nih! hehehe





3 ulasan:

oren berkata...

anak akak 2 org yg last nih, mmg ajar tdo meniarap..depa tak cepat terkejut..

boleh sendal bantal bawah perut baby..insyaAllah, buleh kurangkan kembung..

RR berkata...

betul tu Lis, meniarap ni baby yang selalu kembung rasa selesa sket sbb tekan perut dia. kurang rasa yg kurang selesa tu.
hmmm...elis bagi dia minum woodward tak?

Mr & Mrs Sallehudin berkata...

amboi.. tido menerap.. comel sgt..

CN2S SHOPPE