20 September 2010

Aku Dia & Cinta : Eusoff Zaheen-perkembangan usia 6 minggu


buat masa ni...

zaheen suka bangat lagu lullaby fisher price.
kalau nak tidur
atau nak bagi dia feeling2 so tat aku senang nak buat hal aku..
pasang je lagu nih..
senang kan!


kalau tengah salin pampers..
dia sibuk angkat kaki la
mengeliat la..
apa la...
selalu suami aku goyang2 kan botol minyak yuyi..
bunyi kelentang kelentung tu..
boleh buat zaheen senyap
maka mudahla aku nak mempamperskan dia..


waktu minum susu kena pandang muka dia..
kalau bagi susu kat dia muka aku taler kat tv..
mula la dia buat perangai..
demand seh!
mana boleh buat perangai macam ni zaheen...dgn mak bolehla..esok lusa kalau mak keja, orang kat nursery boleh ka nak entertain zaheen macam ni...?


futnot : info dari babycenter

6 week old

By now roughly half of all babies recognise their parents and openly prefer their mum and dad to strangers.

Your baby may actually smile when she sees you, and coo and kick with pleasure.

In general, she's become more sensitive to her surroundings.

If you ring a bell, she'll respond in some way, by starting, crying, or even quietening down.

She's beginning to take a real interest in music, whether it's you singing to her or the radio playing.

And she notices things more acutely - staring intently at a soft toy placed in front of her, for instance.

For parents, it's a gratifying experience, especially coming as it does after weeks of nappy changing, feeding, bathing, kissing and cuddling with little response.


Tiada ulasan:

CN2S SHOPPE