28 Februari 2011

Aku Dia & Cinta : lain2 makanan zaheen..



salam mommies..

zaheen sekarang dah ada makanan lain selain daripada biskut milna dan growell.


jeng! jeng! jeng!

YOGURT for BABIES by HEINZ!


ada 2-3 flavour..
tapi aku beli yang ini..
strawberry + berry yogurt..
beli satu pek je dulu..

trial..
mujur zaheen suka..
tapi aku tak bercadang nak bagi hari2.
nak bagi weekend je...
hari2 biasa zaheen makan biskut je tau...

err ari tu aku beli puree pisang - brand heinz jugak..
sekali zaheen tak mo daaaa...
sib baik beli botol kecik je..

sebelum aku menggila explore makanan2 baby yang melambak kat pasaran
(hahah melambak la sangat...)
aku penah buat kentang lecek untuk zaheen...
makan 3 suap je, pastu dia dah takmo..

ermm..tapi aku tak putus asa..
nanti aku explore lagi the best menu to suit selera zaheen..




5 ulasan:

zealvia berkata...

homemade food adalah yang terbaik!

Unknown berkata...

betul..betul...betul.. tried kentang rebus + susu + lecek = zaheen tak suka. ana ada resepi lain tak?

A berkata...

ucop...sile mintak mama kamu secret recipe..haha

Zach's Momma berkata...

Hi dear,
Haah.. Ikutkan paed kat sini dh boleh amik juice..
Tapi mmg juice for baby laa.. Heinz brand pun ada.. Tapi sila avoid citrus fruit mcm orange tuu..

zealvia berkata...

amoi byknya post sampe tertinggal.

Kak lis..byk homemade food utk umurmcm zaheen ni. Dulu Ryn tak makan nestom2 nih...ana start dgn buah dulu mcmpear, apple, avocado dan lelainlagi pastu sayur bayam, carrot, sweet potatoes, kacang dal..byk lagi ler leh google home made food..then lepas tu baru ana start bagi dia beras..tu pon ana beli beras sendiri..blend sendrik.masak sendrik...suka hati lah nak beras merah ke ijo dan sebagainy..leh dpatkan di organik department.btw seme info dan resepi ni leh dapatkan di google ..type je homade food for baby!...:)))))

CN2S SHOPPE