26 September 2012

Aku Dia & Cinta : Rancangan TV kegemaran Zaheen

masa umur aku baya zaheen aku rasa aku takde kot minat dengan TV..
rasanya, aku start ada rancangan kegemaran bila umur aku 6 tahun or dah sekolah kot..
masa tu minat giler dgn cerita CHIPS (eric escada tu!), BJ & the Bear, Thunder Cat and few others la..tak ingat aku tak sebut banyak..otak tahap tepu..
 
tapi budak zaman sekarang, lain pulak..
aku ingat zaheen seawal umur 2 ke 3 bulan
cukup suka dgn lullabys (betul ke eja ni) song yang ada biji mata banyak2 tu..
 
masa dah pandai berdiri, dia suka sangat dgn TETE BIRD
 
ingat lagi dulu, masa zaheen baru pandai berdiri..kalau kami bukak game AngryBird, kemain lagi dia berjoget sambil pegang kepala katil..comel betul...

pastu dah besar sket, dia minat..
gambar from gugel

sat je dia minat upin, pastu beralih minat ke
 
gambar from gugel
masa ni aku risau betul..sbb dia suka tiru apa Mr Bean buat...dah le tu, separuh hari kat rumah MIL, dia nak tengok Mr Bean..satu keja lak PIL aku kena record rancangan Mr.Bean (terima kasih kat astro sbb ada features record rancangan)..Zaheen panggil Mr.Bean ni, TETE BEAN..

lepas TETEBIN, beralih arah ke BOBOIBOY pulak..
ada sekali tu, aku belikan dia t-shirt boboiboy..kemain happy lagi si zaheen..tapi jadi satu masalah sbb tanakbukak...last2 aku sorok baju tu..hahaha..
 
most recent..tak main dah jemu agaknya dok tengok BoboiBoy je, Zaheen tukar minat ke citer ni pulak dah :
 
TETEMAN...bahasa zaheen panggil Ultroman. Ingatkan dah tak tengok Mr.Bean, boleh lega la sket..rupanya tengok Teteman lagi parah. Keja dia asyik nak bergusti je.bukan takat sepupu2 dia, dia gusti, dengan mama pun kena sekali..(tapi kalau melampau sangat, merasa gak gusti HANGER daripada mama..hahahaha)
 
futnot : jangan tak tau, zaheen peminat citer P.Ramlee. Arrghh..itu pun aku risau gak! kebanyakkan citer P.Ramlee ada banyak maki-makian..hahaha..lepas2 ni ko tgk Al Jazeera je la dik ooiii!!

*semua gambar aku kopi pes dari gugel ya.

Tiada ulasan:

CN2S SHOPPE