20 Februari 2016

AKU, DIA & CINTA : CN2S.SHOPPE

Asslamu'alaikum. Lama tak jengok blog ni.. ni aku nak bagi tau, aku dah activate semula blog CN2S Shoppe.
Cerita bermula, masa melawat makcik aku few months back. Masa nak balik tu, menantu dia beria tunjuk jubah/kain pasang kat aku. Adoi...aku malas yang sebenar nak meniaga kain (sbb aku sendiri pesen ke laut, gimana nak meniaga kain pulak), tapi aku amik juga la dalam 20 jenis gitu (hahaha banyak gak).

Stok pertama ni, aku meniaga among department aku je. Tak banyak pun yang jalan. aku kan PR kureng sket.. Stok pertama ni, aku tak amik untung pun..takat tolong jual je gitu hahaha...
Dalam 3 minggu lepas tu aku return stok yang tak jalan...aih, lepas tu cousin (kira kazen la kan..sbb dia kawin dgn abang sedara aku), dia pujuk aku amik lagi kain. Aku dok mengelak juga nak jual kain lagi. Sbb jual by installment, aku takut orang lari tak bayor, mano akak nak carik duit nak bayar kat dia nanti. Lepas dia pujuk2, aku amik juga lagi..kali ni double the stock. Kali ni market aku luas sket..sbb masa ni keja pun dah lama kat company skg..network pun besar sket..dari tolong-tolong meniaga, aku start buat untung sket. Mana kain yang mahal tu, aku offer installment lama sket. Atau mana yang amik 4-5 pasang, aku bagi installment lama sket. Selain offer installment, kadang2 kalau kazen aku bagi hadiah kain kat aku, aku akan bagi ler kat customer yang selalu beli dgn aku.

Semua kain-kain jualan aku ni, aku letak kat blog sebelah. Nak letak kat sini, banyak pulak sumer dok humban kat sini. Kalau korang free gitu, moh ler jamu mata kat sini


Tiada ulasan:

CN2S SHOPPE