30 Mac 2017

AKU DIA & CINTA : Siapa saya?


sejak jadi abang besar ni, Zaheen cukup minat betul dengan cerita hindustan, Kat rumah, bukak tab, bukak movie hindustan. dalam kereta, dok nyanyi lagu hindusta. sampai kami laki bini rasa nak muntah ijo dok dengan dia nyanyi lagu hindustan.

Satu malam, balik dari makan jalan jem la pulak. macam biasa zaheen dok menyanyi lagu janam..janam (dilwale movie). Aku pandang laki aku. laku aku pandang aku. masing-masing muka bosan gila...

So aku ajak zaheen main game dalam keta.

Mama : ok...stop..stop nyanyi. jom kita main teka teki nak?
Zaheen : nak..nak..nak.. mama cakap dulu (maknanya aku ler kena soal dulu)
Mama : Ok...sedia semua orang..dengar tau...

Ada sorang makhluk Allah ni...
Dia tinggi tapi bukan macam pokok
Dia kurus tapi bukan macam galah
Dia kadang-kadang boleh mengeluarkan asap
Dia suka tidur
Dia nak makan yang sedap je
Dia kalau bawak kereta, jadi garang tak tentu pasal
ok, siapakah dia...

Zaheen : tau..tau...itu ialah Papa...sebab keluar asap tu hisap rokok kan mama?
Mama : hahaha...ok betul la tu..next, siapa pulak nak teka-teki
Zaheen : ain..pulak...

Ok ni teka teki zaheen :

Ada orang lelaki dewasa ni
Dia tinggi tapi hensem
Dia kurus tapi dia putih sangat
Dia kaya
kalau dia tak tidur mata dia empat
kalau dia tidur, mata dia dua..
dia sayang ain sangat..
siapakah dia?

Aku nak jawab macam "papa" tapi macam tak? sejak bila dia HENSEM, PUTIH & KAYA
Husband : papa ke?
Zaheen : haa..betul..betul...
Mama : ceh, tang mana papa hang tu hensem, putih dan kaya?

Zaheen dok tergelak-gelak. aku dan suami dok terpinga2 lagi.
sampai rumah, on TV...baru aku tau kenapa suami aku Hensem, Putih dan Kaya...
ESOK PAPA DAPAT GAJI...

cih...politik kuat tul anak aku nih....

Tiada ulasan:

CN2S SHOPPE